24.7.2025

VZRUŠUJÍCÍ CONCEPT AMG GT XX UKAZUJE BUDOUCNOST ELEKTROMOBILITY

Studie vozu Concept AMG GT XX představuje průkopnický technologický program, který působivým způsobem naznačuje podobu budoucího, sériově vyráběného čtyřdveřového sportovního vozu Mercedes-AMG.

Se třemi elektromotory s axiálním magnetickým tokem a od základu nově vyvinutým vysoce výkonným trakčním akumulátorem představuje značka z Affalterbachu revoluční konstrukci pohonu, který přináší zcela novou dimenzi jízdních výkonů. Koncept zahrnuje množství technických řešení určených pro použití i v dalších sériových modelech založených na platformě AMG Electric Architecture (AMG.EA) pro vysoce výkonné vozy.

V téměř šedesátileté historii značky Mercedes-Benz ve výrobě výkonných a sportovních vozů bylo pohonné ústrojí vždy srdcem auta. Tým v Affalterbachu na tuto tradici navazuje s modelem Concept AMG GT XX, který představuje revoluční technologii pohonu v podobě inovativního elektromotoru s axiálním magnetickým tokem.

Jeho technologický základ původně vyvinula britská společnost YASA, která se specializuje na elektromotory a je stoprocentní dceřinou společnosti Mercedes-Benz AG. Inovativní elektromotory poskytují vysoký výkon v mimořádně kompaktním provedení a do sériové výroby u značky Mercedes-AMG vstoupí v roce 2026.

Díky maximálnímu výkonu přes 1 000 kW může Concept AMG GT XX dosáhnout nejvyšší rychlosti překračující hranici 360 km/h. V kombinaci s novým, vysoce výkonným trakčním akumulátorem dosahují tři elektromotory s axiálním magnetickým tokem zcela nové úrovně, zejména pokud jde o trvalý výkon. Díky tomu lze studii vozu Concept AMG GT XX opakovaně používat až na hranicích jejích možností a nabídnout novou úroveň nepřetržitého výkonu, která byla ve světě elektromobility, až dosud, prakticky nemyslitelná.

Akumulátor zůstává v optimálním teplotním rozmezí i během intenzivní jízdy, což umožňuje zajistit nejen špičkové výkony na silnici, ale také extrémně rychlé nabíjení. Koncepční vozidlo dokáže za přibližně 5 minut dobít energii na dojezd přibližně 400 kilometrů (dle simulací testu WLTP), což zhruba odpovídá vzdálenosti z Affalterbachu do Spa-Francorchamps. Po ukončení nabíjení může automobil okamžitě opět poskytnout plný výkon, což je naprosto bezprecedentní schopnost.