31.10.2025
Opel je první německou automobilkou, která nabídla v každé(!) své modelové řadě (včetně užitkových vozů) nejméně jeden plně elektrický BEV model. Na veletrhu čisté mobility e-SALON se představí ty nejdůležitější z nich. Hlavními hvězdami stánku značky Opel v hale 3...
Opel Grandland Electric AWD
Parametry nového Opelu Grandland Electric AWD hovoří samy za sebe: Systémový výkonem 239 kW/325 k, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s, maximální rychlost elektronicky omezená na 180 km/h. Pohon všech kol kombinuje přední elektromotor o výkonu 157 kW/213 k a zadní o výkonu 82 kW/112 k. Nejvyšší točivý moment 509 Nm je zárukou pozoruhodné dynamiky mohutného SUV.
Nový Grandland Electric AWD s Li-Ion NMC baterií 73 kWh ujede bez zastávek pro nabíjení až 502 km (WLTP), k dobití baterie ze 20 % na 80 % na veřejné DC rychlonabíječce stačí méně než 30 minut.
Potěšení z jízdy s elektrickým pohonem všech kol umocňují sofistikované tlumiče pérování s technologií frekvenčně selektivního tlumení FSD a možnost výběru čtyř jízdních režimů. V závislosti na situaci, stavu vozovky a stylu jízdy mění FSD tlumiče svou charakteristiku např. pro jízdu po dlažebních kostkách, pro dravou sportovní jízdu zatáčkami nebo komfortní „plavbu“ po dálnicích.
Opel Grandland Electric AWD, první plně elektrický model značky Opel s pohonem všech kol, je k dispozici v nejvyšším stupni výbavy „Ultimate“. Cena dokonale vybaveného SUV začíná na 1 299 990 Kč.
Mokka GSE
Nový Opel Mokka GSE zaujme vysokým výkonem 207 kW/280 k a mohutným točivým momentem 345 Nm, který je k dispozici prakticky od nulových otáček. Díky tomu dokáže sériová Mokka GSE doslova vystřelit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy, maximální rychlost 200 km/h z ní dělá nejrychlejší sériový BEV model své značky.
Řidiči Mokky GSE si navíc mohou zvolit jeden ze třech jízdních režimů: „Sport“, „Normal“ a „Eco“. Potřebnou energii čerpá trakční elektromotor z Li-Ion baterie o kapacitě 54 kWh – ta propůjčuje vozu akční rádius 336 km (WLTP). Trakční baterii lze u veřejných DC 100 kW nabíječek nabít ze 20 % na 80 % za 27 minut.
K výjimečným jízdním výkonu přispívají i sofistikované technologie – sériová Mokka GSE dostala například samosvorný diferenciál Torsen, podvozek má speciálně navržené zavěšení kol s dvojitými hydraulickými tlumiči. Také řízení, podvozek a brzdy byly navrženy s využitím bohatých zkušeností Opelu v automobilových soutěžích.
Řidič Mokky GSE a jeho přední spolujezdec mají k dispozici speciální anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná Alcantarou. Řízení naladěné pouze pro Mokku GSE a nahoře zploštělý sportovní volant poskytují nekompromisně přímou zpětnou vazbu, na sportovní geny upozorňuje nový model i svými hliníkovými sportovní pedály.
Cena nové Mokky GSE začíná na částce 1 059 990 Kč.