4.11.2025
Značka Leapmotor, součást koncernu Stellantis, si pro veletrh čisté mobility e-SALON připravila významnou novinku: V české premiéře se veřejnosti představí nový SUV model B10. Sekundovat mu budou už známé modely T03 a C10.
Leapmotor B10
Atraktivní design, vyspělé technologie a opravdu zajímavá cena – to jsou hlavní triumfy nového modelu B10, který se svojí velikostí řadí do nejsilnějšího evropského tržního segmentu C-SUV. Speciálně pro Evropu připravený model B10, jehož cena začíná na atraktivních 690 000 Kč, je poháněný elektromotorem o výkonu 160 kW/218. Výkon se přenáší na kola zadní víceprvkové nápravy, potřebnou energii čerpá trakční elektromotor z baterie o kapacitě buď 56,2 kWh (WLTP dojezd 361 km), nebo 67,1 kWh (WLTP dojezd 434 km). Obě baterie je možné nabíjet střídavým (AC) proudem o výkonu až 11 kW, nebo na veřejných DC nabíječkách výkonem až 168 kW – v takovém případě se baterie nabije ze 30 % na 80 % za méně než 20 minut.
Z klidu na 100 km/h se dokáže Leapmotor B10 rozjet za pouhých 8 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 170 km/h. Díky své koncepci s motorem u zadní nápravy a bateriemi pod podlahou vyniká model B10 dokonalým rozložením váhy 50:50 mezi přední a zadní kola, což se projevuje na vynikajících jízdních vlastnostech a ovladatelnosti.
Silným argumentem z pohledu zákazníků bude kromě ceny a nabízených hodnot i prodloužená záruka na vůz 5 let / 150 000 km a záruku na baterii 8 let / 150 000 km.
Leapmotor C10 REEV
Největší modelová řada C10 automobilky Leapmotor obsahuje elektrické verze s pohonem zadních kol, verze C10 REEV s prodlužovačem dojezdu a horkou novinkou je elektrický model C10 AWD s pohonem všech kol.
Na veletrhu e-SALON je vystaven model C10 REEV, jehož zadní kola pohánění elektromotor o výkonu 158 kW/216 k. Ten čerpá energii z trakční baterie o kapacitě 28,4 kWh. Čistě na elektřinu vůz ujede 145 km (WLTP), ovšem díky tzv. prodlužovači dojezdu REEV, jehož stěžejním prvkem je benzinový čtyřválec o objemu 1,5 l a výkonu 50 kW/68 k, činí celkový dojezd až 974 km (WLTP). Spalovací motor systému REEV není mechanicky propojený s pohonem kol, jeho jediným úkolem je prostřednictvím palubního generátoru napájet trakční baterie. Výhodou tohoto systému je prakticky neomezený dojezd.

C10 AWD
Čerstvým přírůstkem do řady C10 je elektrická verze C10 AWD s pohonem všech čtyř kol. Elektrický pohon všech kol modelu C10 AWD je postavený na 800 V architektuře. Dvojici elektromotorů reguluje sofistikovaný systém, který dokonale přizpůsobuje výkony pohonného systému reálným podmínkám. S maximálním výkonem téměř 600 k (přesně 598 k) a nejvyšším točivým momentem 720 Nm zrychlí nový model z 0 na 100 km/h za pouhé 4,0 s, což garantuje vzrušující zážitek z jízdy a řízení.
Trakční baterie 81,9 kWh, umožňuje mimořádně rychle nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 180 kW, nabití ze 30 % na 80 % trvá jen cca 22 minut, přičemž nabíjecí systém podává svůj vysoký výkon i v extrémně chladném počasí.
T03
Nepřekonatelný prostor pro hlavu v první i druhé řadě u vozu délky jen 3,62 m s pětidveřovou karoserií a variabilní zavazadlový prostor až 880 l (při sklopených zadních sedadlech) – to jsou spolu s úsporným provozem silné argumenty kompaktního elektromobilu Leapmotor T03. Přední kola modelu T03 roztáčí elektromotor s maximálním výkonem 70 kW/96 k, který čerpá energii z trakční baterie o kapacitě 37,3 kWh. Pod plným „plynem“ se Leapmotor T03 rozjede až na 130 km/h, přičemž sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 12,7 s. Hbitý pětidveřový model ujede do vybití baterie v kombinovaném cyklu WLTP 265 km, v městském provozu si troufne až na 395 km (WLTP). Při dobíjení z DC nabíječek trvá dobití ze 30 % na 80 % cca 36 minut.
V prestižní soutěži ECOBEST Challenge 2025, pořádanou mezinárodní nezávislou organizací AUTOBEST, dokázal Leapmotor T03 jako vůbec první vůz v historii této soutěže ujet v reálném provozu více než udává normovaná WLTP spotřeba. V rámci měření tzv. indexu EcoC 4, který kombinuje účinnost jízdy a dobíjení, obsadil Leapmotor T03 první místo mezi 15 testovanými elektromobily s výsledkem 6,89 km na 1 kWh. Model T03 tím potvrdil, že jde o nejefektivnější elektromobil z hlediska reálné spotřeby energie.