11.11.2025

Nová Toyota Hilux bude elektrifikovaná

Toyota oznámila, že uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, který posune tento legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů. Modelová řada poprvé zahrnuje bateriový elektromobil i elektrický pohon s vodíkovým palivovým článkem, v obou případech s nulovými emisemi.

Zavedení bateriového elektrického pohonu (BEV), který je pro Hilux průlomovou inovací, bude atraktivní hlavně pro flotilové zákazníky hledající pick-up, který spojuje bezemisní provoz s každodenní praktičností, kvalitou, odolností, spolehlivostí a terénními schopnostmi. Vůz i nadále nabízí klíčovou robustnost a typickou rámovou konstrukci modelu Hilux. Byl navržen pro jízdu v terénu, včetně specifických opatření na ochranu baterie před poškozením nebo zasažením vodou. Jmenovitě parametr brodivosti zůstává stejný jako u současného modelu s konvenčním pohonem.

Součástí hnacího ústrojí je lithium-iontová baterie o kapacitě 59,2 kWh a obě elektrické nápravové jednotky eAxle zajišťující stálý pohon všech kol s točivým momentem 205 Nm vpředu, resp. 268,6 na zadní nápravě. Podle předběžných údajů (před homologací) by vůz měl disponovat užitečným zatížením 715 kg, tažnou kapacitou 1600 kg a dojezdem (podle WLTP) přibližně 240 km.

Mild-hybridní systém pohonu (Hybrid 48V) byl do současné modelové řady Hilux uveden v roce 2025, ve zcela nové generaci by měl plnit roli hlavního tahouna evropských prodejů. Výroba bude zahájena na jaře 2026. Systém sestává ze 48V lithium-iontové baterie – prakticky umístěné pod zadními sedadly, aby nebyla omezena vnitřní prostornost – elektromotoru / generátoru energie a DC/DC měniče. Díky know-how Toyoty na poli hybridních technologií tento systém s 2,8litrovým spalovacím motorem zajišťuje hladký, tichý a kultivovaný chod na silnicích i v terénu. Vůz si zachoval vynikající nosnost: užitečné zatížení činí až jednu tunu a vůz může táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg.

Komponenty hybridního pohonu byly navrženy s ohledem na jednoduchou zástavbu a zároveň tak, aby spolehlivě odolaly nepříznivým provozním podmínkám. Za zmínku stojí především fakt, že motorgenerátor je umístěn nahoře na motoru, aby si vozidlo zachovalo brodivost 700 mm.

Hilux přichází i s dalším příslibem do budoucnosti – byla potvrzena verze se systémem vodíkových palivových článků od Toyoty, která by na trh měla přijít v roce 2028. Hilux s vodíkovým palivovým článkem dokládá zasazení Toyoty využívat potenciál vodíku coby neocenitelného zdroje čisté energie, který zároveň napomůže nastartovat zavádění vodíkových ekosystémů a infrastruktury v Evropě.